top of page
  • Фото автораDovale

למה מקרר אפולו תדיראן לא מקרר והמאוורר שלו לא מסתובב

Обновлено: 5 авг. 2022 г.

לפני הכל כמה מילים חמות על מקררי תדיראן אפולו... מקררי אפולו תדיראן הם מקררים טובים.ממש טובים


הם עד כדי כך טובים שאני זוכר לפני כשני עשורים ,כשהייתי עוד העוזר של אבא שלי בתיקון מוצרי חשמל ביתיים ,לחצי מאשדוד (שבה אני חייתי 31 שנה) היו מקררי אפולו תדיראן


כן, אני דור שני לטכנאי קירור ומיזוג ודור שלישי לחשמלאים :-) אבל זה סיפור אחר מקררי אפולו תדיראן נבנו עוד בתקופה כאשר ליצרני המקררים היה מצפון,ושורת הרווח לא הייתה חשובה כמו שהיא עכשיו. אולי העיצוב שלו בשנת 2022 לא משהו, אבל מבחינה ביצועית הוא סוס עבודה שאין היום מקרר שיכול להשתוות לו. חשבו במקרר הזה על הכל. שיעבוד כמו שצריך,שייתן קור אחיד אל תא הקירור. חשבו על הדלתות של המקרר הזה ככה שיוכל להחזיק בתוכו משקל רב,אבל שהדלת תחזיק מעמד.


חשבו אפילו עלינו הטכנאים, איך להקל עלינו את עבודת הבדיקה.הכל מונגש,פשוט. חשבו על הכל.פשוט מקרר מושלם.



נחזור לכותרת -למה המקרר לא מקרר והמאוורר לא מסתובב במקרר תדיראן?



בשביל לענות על התשובה הזאת צריך לדעת קודם איך המאוורר מקבל את החשמל שלו. במקרר אפולו החשמל לא מגיע ישירות מהכרטיס כמו שמקובל במקררים המודרניים,אלא הזרם אל המאוורר עובר דרך חלקים שונים שאותם אני אפרט:


- קודם כל התרמוסטט הפשרה.התרמוסטט הזה אחראי על תהליך ההפשרה.כאשר התרמוסטט "מרגיש" טמפרטורה מסויימת הוא מנתק את החשמל המגיע אל הגוף חימום שאחראי על חימום השלג הנוצר בסוללת המאייד.אם התרמוסטט לא היה קיים אז גוף החימום היה מחמם הרבה יותר ממה שהוא צריך, וזאת יכולה להיות בעיה בטיחותית.




חוץ מזה שהוא מווסת את עבודת הגוף חימום, הוא גם אחראי על הפעלת המאוורר. ברגע שהתרמוסטט מרגיש תמפרטורה של בערך מינוס 5 עד מינוס 10 מעלות מתחת ל-0 אז הוא מפעיל את המאוורר, וכאשר המאוורר מפסיק משום מה לעבוד אז הדבר הראשון שצריך לבדוק( חוץ מהמאוורר עצמו, שההתנגדות בקצוות שלו צריכה לתת 200-500 אום) זה את התרמוסטט הפשרה.


התרמוסטט אמור להיות במצב "קצר" כאשר המקפיא עובד, ו"נתק" כאשר החום עולה.


לכן,אם רוצים לבדוק אותו, לא מבזבזים זמן ולא נותנים לסוללה להפשיר,אלא לאחר ניתוק המקרר מהחשמל, ישר הולכים ובודקים האם התרמוסטט מקוצר (עבר את הבדיקה) או מנותק( נחשל בבדיקה וצריך להחליפו)




דבר שני-בודקים את הגוף חימום, כי מהתרמוסטט החשמל עובר אל הגוף חימום בדרך אל המאוורר.

לאחר שמצאתם את הקצוות של הגוף חימום, בדקו אותם על התנגדות.צריך לתת בסביבות 120 אום. אם בבדיקה שלכם ההתנדות היא 0 או שהיא איזשהו מספר מוזר, כגון 342 קילו אום, תחליפו את הגוף חימום.







אם מאוורר,גוף החימום והתרמוסטט תקינים, אז יכול להיות שמדובר על חוסר גז, שכן הסוולת מאייד לא מגיעה בכלל אל הטמפרטורה שבה התרמוסטט "נסגר" ומעביר זרם אל המאוורר.ייתכן שיש בעיות עם מדחס או ע םמעבר הגז בצרנת, אבל זה נדיר.

שווה גם לבדוק האם הסוללת מעבה לא סתומה (זה הדבר השחור הזה מאחורי המקרר) . זה כמעט ולא קורה כי ,שוב פעם, בנו את המקרר הזה מצויין, ואבק כמעט ולא מתיישב שם.





242 просмотра0 комментариев

Недавние посты

Смотреть все
bottom of page