top of page
  • Фото автораDovale

למה מזגן עילי מתחיל לקרר אבל עובד לסירוגין תוך כדי הפסקות?

Обновлено: 14 авг. 2022 г.

קיץ,חם.אתם מפעילים מזגן כדי להתקרר קצת והמזגן מתחיל לקרר.


אלא שלאחר מספר דקות הוא מפסיק! יוצאת רוח רגילה וזהו. אתם מחכים,והמזגן שוב פעם מתחיל לקרר,ושוב מפסיק,וחזר חלילה. ואתם? אתם רוצים לטפס על קירות מרוב ייאוש😂


אם התופעה מוכרת לכם,אז הכתבה הנ'ל בשבילכם. עוד מעט אפרט מה הסיבות ואיך לנסות לתקן את המזגן בכוחות עצמכם, אך לפני הכל חייב להזהיר- ברגע שתתחילו עם הבדיקות אתם חייבים לנתק את המזגן מהחשמל .


חיישנים


החיישן אומר לפיקוד הראשי במזגן מה הטמפרטורה בחוץ, ודרך החיישנים המזגן יודע האם להפעיל את המזגן על קור(או חום בחורף) או להימנע מכך. החיישן גם מודיע לכרטיס הפיקוד האם ומתי להפסיק את פעולת הקירור.

כאשר החיישן לא עובד נכון, אז הכרטיס מתבלבל ולא יודע מה לעשות-האם להפעיל את המזגן על קירור או לא, וייתכן שזאת הסיבה מדוע המזגן עובד כמה דקות ומפסיק.


בשביל לבדוק את החיישנים צריך לנתק את המזגן מהחשמל, לפרק את המכסה הפלסטיקי של היחידה , לנתק את הפלאגים של החיישנים ולבדוק את הקצוות שלהם על התנגדות.הנה סרטון המראה איך לבדוק חיישנים במזגן אלקטרה, אבל זאת אותה הבדיקה שעושים אם יש לכם בבית מזגן תדיראן או טורנדו או כל מזגן אחר:




לכל סוג חיישן יש את ההתנגדות שלו. במזגני אלקטרה יש את החיישנים ה"ישנים", שנראים כך-


חיישן סוללה מזגן אלקטרה

חיישן אוויר חוזר מזגן אלקטרה



ההתנגדות של החיישנים האלה צריכה להיות כ 10 קילו-אום(10 Kohm) בטמפרטורה של 25 מעלות.



התנגדות של החיישנים במזגן מיני מרכזי של תדיראן 5 קילואום והם נראים כך-


חיישן של מזגן תדיראן

ישנם גם חיישנים יותר חדשים של תדיראן שנראים קצת כמו החיישנים שלמעלה, אבל ערכם 5 קילואום,ויש את החיישנים של המזגנים החדשים של תדיראן ,הם באים עם מעטפת צהובה וכחולה, ויש להם ערך של 15-20 קילואום.



קבלים


אם בדיקת החיישנים לא הראתה ממצאים חריגים, אז הסיבה מספר 2 בחשיבותה אחרי החיישנים היא בעיית קבלים.צריך לבדוק את הקיבול שלהם




ברב מודד תמצאו את הסימן הזה-



תשימו את המחוג על הסימן,ותוכלו לבדוק את הפינים של הקבל על קיבול(הערך שצריך להיות רשום על הקבל בספרות גדולות ומודגשות).

שימו לב שלא לכל רב-מודד יש את היכולת למדוד קיבול ותוודאו ישי לכם רב מודד שמותאם לבדיקת קבלים.


קבל מדחס במזגן


קבל מאוור במזגן

דוגמאות של קבלים שונים.האחד הוא 4 מיקרו-פאראד והשני 25 מיקרו-פאראד









אם לאחר הבדיקה הסתבר שאחד הקבלים ביחידה החיצונית לא נותן ערך רצוי ( למשל בדיקה של קבל 4 מיקרו-פאראד נותנת תוצאה של 1.2 מיקרו-פאראד) אז צריך להשיג קבל חדש של 4 מיקרו פאראד ולהחליף


את הבדיקה של הקצוות הקבל מבצעים רק אחרי ש"פרקנו" את הקצוות.עושים את זה בעזרת פלאייר מבודד, שאותו מצמידים בין שני הקצוות המרוחקים(אם יש 4 קצוות) או בין 2 הקצוות אם יש רק אותם.



הבדיקה מתבצעת עם הקצוות האלכסונים,הכי מרוחקים אחד מהשני אם יש 4 קצוות, או 2 קצוות אם יש רק אותם.




לחץ גז



הסיבה השלישית שיכולה להיות היא חוסר גז


אם יש חוסר גז במערכת, המזגן ינסה ללא הצלחה להגיע לטמפרטורה הרצוייה,וייתכן והיחידה החיצונית תתחמם יתר על המידה ותתחיל לעבוד עם הפסקות.


לאיזה לחץ גז למלא את המזגן? זה תלוי בטמפרטורה שבחוץ


במזגנים הלחץ גז הנמוך(הצינור העבה) צריך להיות כ 65 psi במזגנים שהותקנו עד שנת 2005 ו כ120 psi במזגנים היותר חדשים. בטבלה הבאה תוכלו לראות את הלחץ הגז המדוייק בהתאם לטמפרטורה שבחוץ:



גז R22

גז R410

טמפרטורה

35 PSI

75 PSI

8 מעלות צלסיוס

40 PSI

85 PSI

10 מעלות צלסיוס

45 PSI

90 PSI

15 מעלות צלסיוס

55 PSI

100 PSI

20 מעלות צלסיוס

60 PSI

120 PSI

25 מעלות צלסיוס

65 PSI

140 PSI

30 מעלות צלסיוס

68 PSI

145 PSI

32 מעלות צלסיוס

73 PSI

150 PSI

35 מעלות צלסיוס

78 PSI

160 PSI

37 מעלות צלסיוס






מנוע פן מעבה




אם הכל תקין גם עם הגז, אז יכול להיות שהמאוורר שבחוץ נעצר לאחר מספר דקות כי הוא מתחמם יתר על המידה. תבדקו על המדבקה של המאוורר כמה אמפר הוא אמור לצרוך בעבודה תקינה שלו ותקחו מולטימטר צבת ותתקינו את הצבת על הקו של הפאזה(בדרך כלל חום) שהולך אל המאוורר.אם המאוורר צורך מספר אמפרים שמשמעותית גבוה ממה שרשום על המדבקה, ואם הקבל של המאוורר תקין, אז צריך להחליף את המנוע של המאוורר.


הנה סרטון ששמתי בערוץ שלי,ובו מתוארת החלפה של מנוע מאוורר במזגן מיני-מרכזי של תדיראן.ייתכן

ואצלכם המזגן שונה, אבל העיקרון הוא אותו העיקרון:


שימו לב שהפרופלור במזגן שבסרטון הוא ממתכת.לפעמים הפרופלור הוא מפלסטיק וצריך לנהוג בו במשנה זהירות כי הוא נשבר בקלות.






מדחס



המדחס האו הלב של המזגן ולפעמים הוא ,כמו המאוורר בדוגמה למעלה, מתחיל "לזלול" הרבה חשמל.אם הבדיקה של הקבל הראתה שהקבל תקין והמולטימטר צבת מראה שמדחס זולל הרבה אמפרים, אז זה מצריך בדיקה של כל החיווט והחיבורים ובמידה והכל תקין, צריך להחליף את המדחס(או את המזגן).



אם אתם לא תצליחו לבד במשימת הבדיקה (מה שבהחלט מובן, זאת בדיקה לא פשוטה) או שפשוט לא בא לכם להתחיל ולבדוק את כל המרכיבים ואתם פשוט רוצים שירות מזגנים אמין, אז הנה הטלפון:


0544-984087


השירות ניתן מאשקלון שבדרום ועד לנתניה שבצפון.


בכל מקרה, מה שלא תבחרו, אני מאחל לכם בהצלחה, ואם יש לכם שאלות בנושא הכתבה או בכל נושא אחר שקשור למזגנים או למוצרי חשמל ביתיים,אתם מוזמנים לשלוח את השאלות (רצוי בצורת סרטונים) לווטסאפ של הטלפון הרשום למעלה.

132 просмотра0 комментариев

Недавние посты

Смотреть все
bottom of page